Oog voor ieder kind

Ieder kind is uniek. Als je daar aandacht aan besteedt in de manier waarop je met ze praat, met ze speelt en ze iets leert, kunnen kinderen zich pas écht goed ontwikkelen. Op een manier die past bij hun leeftijd. En op een manier die past bij het kind mogen zijn. Want dan kan ieder kind het beste uit zichzelf halen.

Bij ons mogen kinderen zichzelf zijn. We kijken naar wat ze op dat moment nodig hebben en creëren een omgeving die veilig, geborgen en uitdagend is. We moedigen ze aan om de wereld te ontdekken en we stimuleren hun verwondering en fantasie. Kinderen kunnen al zoveel zelf, als je ze maar de ruimte geeft.

De beste start
We stellen hoge doelen aan onszelf. We willen dat kinderen de best mogelijke start hebben voordat ze naar de basisschool gaan. En daarna voordat ze hun middelbare schoolcarrière beginnen. Daarom werken we bijvoorbeeld met de startblokkenmethodiek, waarbij we fantasie prikkelen en verschillende activiteiten perfect laten aansluiten op de interesses en het niveau van de kinderen. En we gebruiken later het expliciete directe model bij lessen zoals rekenen, taal en (technisch) lezen. Dit model passen we toe in groep 1-2 tot groep 8, waarbij er voor de kleinsten veel ruimte is om te spelen om alles te verwerken. Met deze aanpak zien we dat onze leerlingen betere resultaten behalen.